یار دبستانی

وبلاگ سیاسی-فرهنگی برای نشر عقاید دانشجویان حزب اللهی

یار دبستانی

وبلاگ سیاسی-فرهنگی برای نشر عقاید دانشجویان حزب اللهی

یار دبستانی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

امام خمینی می فرمایند:«... اگر همه ی اشخاصی که در کشورمان هستند ... به قانون خاضع شوند و قانون را محترم شماریم هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد. اختلاف از راه قانون شکنی ها پیش خواهد آمد.... ما هم باید تبعیت از پیغمبر اسلام کنیم و از ائمه هدی پیروی کنیم و به قانون هم عمل کنیم و هم خاضع باشیم در مقابل قانون، قانون برای همه است.»

پس از پیروزی انقلاب ، در حالیکه هنوز نظام سلطنتی سرنگون نشده بود، حکمی که امام به مهندس بازرگان داد، از جمله مهمترین ماموریت های وی ،برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان و تدوین قانون اساسی بود. در ماه های اول انقلاب هیچ مشکلی حتی درگیری با ضد انقلاب و آشوب های مسلحانه ، کمترین تاثیری بر عزم پولادین امام برای برگزاری رفراندوم و تعیین نظام حکومتی کشور و تدوین قانون اساسی  نداشت. نظامی که از همان ابتدا ماهیت اسلامی بودن را در قالب جمهوریت و اتکا به آرای ملت تثبیت کرد تا در آینده هیچ کس نتواند این دو پایه اساسی را زیر سوال ببرد.خمینی کبیر قانون را خط قرمز و پشتوانه امنیت داخلی و استقلال و هویت کشور می دانست. ایشان برخلاف عرف مرسوم در همه کشورها، قانون اساسی رایکبار به طور مستقیم و بار دیگر توسط نمایندگان مردم به عنوان «خبرگان قانون اساسی» به رای ملت گذاشت.

سخنان حضرت امام در مورد قانون، اسلام و قرآن برای همه روشن و مبین است و در همه جا بر این امر اصرار ورزیده که ما مجاز نیستیم که جز به قانون خدا و احکام دین روی آوریم. بدیهی است کسانی که رای اکثریت مردم را میزان نمی دانند و هرجا که میلشان با قانون تضاد داشته باشد، مقررات را به کناری نهاده و ورشکستن آن را زشت و قبیح نمی دانند پیرو اصول اسلام و امام نیستند.مرز جدایی خط حضرت امام از خطوط سیاسی دیگر همین جاست.» مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نیز به تبعیت از امام ، تخلف از قانون را شرعاً جایز نمی دانند و این امر رادر سال88 بارها به افراد معترض، متذکر شدند و خواستار رسیدگی به اعتراضات آنها از مجرای قانونی شدند. یکی از مهم ترین لطمات و خسارات فتنه ی آمریکایی-اسراییلی سبز، صدمه به قانون اساسی و خدشه به هویت ملی بود.

یار دبستانی من

31 سال است که  از کشته شدن یاران دبستانیمان میگذرد اما همچنان ماهیت مبارزه ی آنان که مقابله با استکبار است، الگوی دانشجویان قرار گرفته است اما شاید سوالی نیز برای شما پیش آمده باشد ،که چرا در سال88 ،سران فتنه که بسیار از امام سخن گفتند و خود را پیرو خط امام می دانستند به صفوف مقابل خط امام پیوستند؟

البته جواب این سئوال شاید چندان دور ازذهن نباشد، اگر به حافظه تاریخی خود درسال 88 رجوع کنیم به تناقضاتی  از این قبیل دست بر می خوریم، مانند :

* استفاده از شال سبز به بهانه استمداد از اهل بیت ،توسط دختران بزک کرده

* حمله سیاست های ضد صهیونیستی که امام،دشمن اصلی اسلام را اسرائیل می دانست

* سردادن فریاد الله اکبر به نشانه زنده بودن جریان ضد ولایت فقیه

* سردادن شعار یاحسین، میرحسین و رقصیدن و شادی کردن در عاشورای حسینی

* حمله به هیئت ها و عزاداران.

                                                                                             خاک پای تمام بسیجیان

                                                                                                     حسین رسولی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">